keskiviikko 11. toukokuuta 2016

Tyttärien loihtima BRUNSSI ja -12 kiloa kevyempi mutsi

Sunnuntaina (äitienpäivänä) tyttäreni "valtasivat" uuden kodin keittiön ja johan alkoi tapahtumaan! Heidän käsien jäljiltä syntyi maukas brunssi, jonka äärellä viihdyimme lähes kolme tuntia jutustellen ja nauttien pöydän antimista <3 Käykäähän pöytään! P.S Mä voisin tottua tähän hyvin helposti :D :D






Ajatuksia PAINONHALLINNASTA ja - 12 kiloa kevyempi olo

Vuosi sitten näihin aikoihin haastoimme työkavereiden kanssa toinen toisemme -5 kilon painonpudotukseen. Ajankohta oli mulle just sillä hetkellä otollinen, koska vaikka silloinkin mahduin painoindeksillä mitattuna normaalipainon rajoihin, niin olo oli kaikesta huolimatta sellainen "tukkoisan tursuava" ja siitä se sitten lähti liikkeelle...

Mä olen luonteeltani tämänkaltaisissa jutuissa aika ON-OFF tyyppi eli mun jakeluun ei startin osalta mahtunut mikään "hiljaa hyvä tulee" vaihtoehto, joten toteutin tämän omalla tavallani.

* ensimmäiset kilot vetäisin pois todella pienillä kaloreilla, jotta pääsin lystin makuun! Siis niin pienillä kaloreilla, että lähes jatkuva näläntunne tuli tutuksi. Näiden pienten kaloreiden viikkojen aikana pidin kyllä yhden "syö mitä haluat-päivän" / vko, jotta elimistön aineenvaihdunta / kulutus pysyy käynnissä. Tuo kyseinen päivä / vko toimi elimistöä "huijaten" eli antoi kropalle signaalin, että taas on varaa polttaa.

* samaan aikaan aloin juomaan VETTÄ! Mä olen ollut aina todella huono juomaan vettä, mutta siihenkin oppi ja nykyään tilanne on se, että en pärjää ilman vesipulloani. Vesipullo löytyy kotoa ja se löytyy työpaikalta. Suurempien vesimäärien (n.3 litraa / pvä) juominen ainakin mulle on helpompaa pullosta kuin lasista.

* tämän alkustartin jälkeen oli helpompaa normalisoida ateriointi terveelliselle tasolle eli kylläisyyden tunne tuli vähemmästäkin. Mä olen pudottanut alkustartin jälkeen painoani sen verran hitaalla tempolla, että pää on ehtinyt sisäistämään sen kuuluisan "elämäntapamuutoksen". Nykyään syön siis just sitä, mitä mieli tekee...mutta maltillisemmin.

Liikunnanmäärä mulla on lisääntynyt samalla aikavälillä oleellisesti. Kulkuneuvoina on ainoastaan jalat tai fillari + koirien tarpeet liikuttavat useamman kerran päivässä.

Nyt mun hlökohtainen painotavoite on saavutettu ja fiilarit hyvät! Kesä ja kärpäset saa tulla :)





5 kommenttia:

  1. Ihana brunssi, mielelläni olisin minäkin tuon pöydän ääressä istuskellut! ♥ Ja vitsit että sulla on kauniit tyttäret (ja komea miehenalku) ♥ Mutta en kyllä ihmettele yhtään mistä ovat kauneutensa perineet kun äitiä katsoo.
    Ja wau mikä painonpudotus! Itselläkin putosi 7 kiloa kuin huomaamatta, kun sain kilpirauhasen toiminnan kuntoon (ruokavaliolla). Turvonnut olo lähti pois ja nyt on taas helppo hengittää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Nanne <3 Tässä kohtaa kun tyttäret ovat jo aikuisiän saavuttaneita, niin äitinä olen kyllä tosi hyvilläni siitä, että heistä on kasvanut upeita nuoria naisia siis ihan elämänarvoista lähtien :) Ja mitä tulee tuohon painonhallintaan, niin todellakin on "helpompi hengittää". Mukava kuulla, että sulla ruokavalion muutokset ovat saaneet elimistön toiminnan parempaan balanssiin!

      Poista