maanantai 1. kesäkuuta 2015

2 x kevyttä / terveellistä + PISTE meikkivoide "kriisille"

Torstaina tulee täyteen neljä viikkoa mun hlökohtaista kropan tiristyskuuria ja kyllä se on jo tulostakin tuottanut :) Itseasiassa yllättävän hyvinkin.

Aterioiden laadusta en ole tinkinyt. Hedelmien, kasvisten ja vihanneksien määrä on lisääntynyt, kuten myös kana, kala ja äyriäiset. Punaista lihaakin olen syönyt, mutta possun sijaan olen sen nyt vaihtanut nautaan.



KEVYT ja RUOKAISA  salaatti:

Salaattia, kurkkua, tomaattia, vesimelonia ja kevätsipulin varsia
Kanaa, paprikaa ja punasipulia kypsennettynä
Kukkakaalia kevyesti keitettynä
Kvinoaa kasvisliemessä
+ vähän fetaa (3%) sekä yrttejä ja mausteita maun  mukaan



PINAATTI-lettuja (8kpl) LOHELLA, KATKARAVUILLA ja KASVIKSILLA (gluteiiniton):

140g tuoretta pinaattia kevyesti keitettynä / silputtuna
2 munaa
4dl (rasvatonta) piimää
2dl tattarijauhoja
ripaus suolaa + öljyä

Vatkaa munat, lisää joukkoon kaikki muu. Anna taikinan turvota noin 30 minuuttia. Paista molemmin puolin kypsäksi. Alkuperäinen resepti on Maku-lehden sivuilta hieman muuuteltuna.



LETTUJEN TÄYTTEINÄ:

paistettuja lohiviipaleita
katkarapuja sitruunalla höystettynä
raejuustoa
+kasviksia 




Ja sitten asiaa meikkivoide-kriisistä!! Mä olen käyttänyt vuosikaudet meikkivoiteena Helena Rubinsteinin - prodigy powercell foundation:ia. Loistava tuote......kunnes meillä pisti Stockan beauty ovet säppiin.

Mun kasvojen iho on couperosaan taipuvainen eli tarvitsee yllensä jotain tasoittavaa, mutta ilman liiallista pakkelikerrosta....kuka sellaista haluaisi?

Ensiapuna omiin tarpeisiin kävin ostamassa Joe Blascoa.....aivan liian "tunkkainen" mun makuun.

Seuraavaksi köpöttelin Sokoksen Emotioniin ja sieltähän tämä löytyi!!Lancomen Teint Visionnaire :) Samassa purnukassa on sekä peite- ja meikkivoide. 

* häivyttää maksaläiskiä, tummia silmänalusia ja muita ihon "virheitä"
* ja on kuitenkin mukavan kevyt koostumukseltaan vaikka peittääkin

Mä olen kuulkaas leidit tyytyväinen tähän :) Helpottaa kummasti jokaista työaamua! 
Samalla käynnillä ostin uuden rajauskynän - Estee Lauder.


Hmmmm....vajaat kaksi vkoa ja kesäloma :)


2 kommenttia:

  1. Hei kiitos meikkivoide vinkistä! Itsellä on kans couperosaan taipuvainen iho ja olen varmaan jo viisi vuotta käyttänyt tuota Joe Blascoa, mutta miellään kokeilen jotain uutta! ☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo Blascohan on sellainen, josta moni tykkää. Tuossa Lancomen tuotteessa ehkä suurin ero siihen on tuo kevyempi koostumus ja peittävyys niin, että ihohuokoset ei korostu. Couperosa on kyllä monen skandinaavisen vitsaus ja omalla kohdalla saunominen monta kertaa vkossa ei tee sille yhtään hyvää :)

      Poista